Sunday, January 23, 2011

~al kisah~

erm ari ni paling bosan tau x...bosan3...tp xpelah nak buat cam ner kan...nak kuar duit lagi...xleh2 aku kan nak berjimat sem ni...(jimat ke yana oiii)..erm aku baru terfikir nak bgtau 1 kisah ni...tp kisah ni bukan niat nak mnunjuk tapi sbgai pedoman...dulu aku ni jenis yang gile2 ckit..cikit je xbyk...n aku pnh ade sorg pak we..couple mase sek lagi..form bape aku xigt la...alah cinta monyet ke cinta kera ke aku xtau..wakaka..tp lepas dpt masuk u aku kenal sorg laki ni..baik sgt n alim orgnyer..die slalu bgi nasihat kat aku...satu ari tu die ckp kat aku yg couple ni haram...sejak dri tu aku sedar mmg yg couple haram...byk keburukan dr kebaikan...walaupon aku xpnh kuar dgn pak we aku walau sekali pon...aku ttp rase ape yg aku buat tu dosa...dosa hati...mesti ramai xcaye yg aku xpnh kuar ngan pak we aku kan...siyes btul..cz masing2 duk jauh..4 taun lame nyer couple xpnh kuar sesama...adoii gile kan aku dulu..bodoh btol...nape la kau bercouple..sejak dari nsihat yg diberkan aku tglkan pak we aku..kawan2 aku cakap aku jahat cz tglkan laki tu..ape aku peduli...ckp lah ape korag nak ckp..asalkan aku buat benda yg btul..xnak tmbah dosa lagi...skang aku dah jnji dlm diri aku yg xnak bercouple sebelum kawin...aku nak bercinta ngan suami aku je...tp aku xtau la cz aku mnsia biase ygxlari dari bt kesilapan....semoga aku ditakdirkan dgn seorang insan bername lelaki yg boleh bimbing aku ke jalan yang benar.....tp aku harap Allah kan bantu aku ke jalan yg diredhai...doa adalah senjata org mukmin..semoga ade insan yg akan terus memberi nasihat n semangat utk aku...semoga Allah ampunkan dosa2 aku..amin....








1 comment:

  1. jaynab kaw jgn sedih..laki yang baik akan tiba jua..jgn couple2..ckp utk diri sendiri juga..kalo laki tu serius nak kita mst die terus masuk meminang BUKAN nak bercinta je..kesimpulannya bercintalah kamu selepas kahwin..selamat dunia akhirat :)

    ReplyDelete